Thursday, June 4, 2020

Youth

Youth (aged 15-29) are the backbone of any society, 
as they constitute over 30% of Palestinian Society (PCBS 2018), and Bisan works to facilitate protecting and promoting the political, social, and economic rights of Palestinian youth. The focus will be on youth groups and all the youth’s organizations (the structure, the role, the mechanisms of work, related laws,…etc) on the official and community level.

Bisan Centerhttp://www.bisan.org
يعمل مركز بيسان من أجل دعم صمود الشعب الفلسطيني من خلال المساهمة في بناء مجتمع مدني فاعل، ويعمل من أجل نشر نماذج تنموية مشاركة مبنية على العدالة الاجتماعية، المساواة والديمقراطية وحقوق الإنسان واحترام الحريات الفردية والجماعية.

آخر المقالات

The Right to Health and Coronavirus Pandemic: Profit over Human Life

I will not start my article with a big speech on the right to health or even the right to enjoy suitable...

Right to health and the Corona pandemic: profit over life

يطلق مركز بيسان للبحوث والإنماء زاوية "آراء في الراهن" من خلال نشر مقال مديره التنفيذي الغائب قسراً، الأسير أبي العابودي، والذي اعتقلته قوات الاحتلال في منتصف تشرين الثاني عام 2019. اليوم ننشر مقال الزميل أبي الذي رغم اعتقاله، ما زال جزءاً لا يتجزأ من إنتاجية وعمل المركز.

1st Edition of “The Progressive” Journal

هي مجلة غير دورية -حتى الآن- ونطمح أن تكون دورية وثابتة في المستقبل القريب،  الفكرة من وراء المجلة هي أن تكون...

Socio-Economic Rights

Bisan works to support Palestinians’ struggle in advancing their socio-economic rights in the context of national liberation through critical analysis of current...